Реалізація Всеукраїнського проекту Go Camp у форматі пришкільного мовного табору

Реалізація Всеукраїнського проекту Go Camp у форматі пришкільного мовного табору

Хочеш змінити світ,

надихай дітей!

  Під таким гаслом  громадська організація Global Office  проводить роботу  по організації  літніх мовних  таборів в рамках проекту Go Camp.

Ці слова відображають навчальну та виховну діяльність нашого шкільного колективу вчителів, учнів та батьків.  Потреби  сучасного світу вимагають  від нас   знаходитись в динамічному процесі  пошуку форм і методів активної діяльності задля інтелектуального  і особистісного розвитку всіх учасників, формування  у них умінь працювати в команді, критично та творчо мислити, спілкуватися та бути толерантними. Вміння  наших учнів  застосовувати набуті знання   на практиці дозволяють їм  активно  брати   участь у творчих та інтерактивних  конкурсах, олімпіадах.

Якісне навчання дітей іноземним мовам в контексті європейської інтеграції України та наближення до європейських стандартів є пріоритетом освіти, який ставить перед педагогами Міністерство освіти і науки в концепції Нової української школи.  Одним із нестандартних підходів для забезпечення якісного навчання дітей мовам є створення літніх мовних таборів з іноземних мов. Тому і виникла ідея участі школи в проекті Go Camp.

Щоб отримати можливість спілкуватися з іноземними волонтерами, ми виконували креативне завдання –  створення  відеоролику, в якому за три хвилини  потрібно було розповісти про Україну,  рідне місто та школу. Учні з першого по сьомий клас отримати тематичне художнє завдання.  А творча група кращих знавців англійської мови підготувала  відео-звернення до волонтера.

Нагородою нашим зусиллям стала перемога в проекті, яка  викликали гордість  у всіх учасників,  а також  поставила  велику низку завдань та додала відповідальності за проведення табору.  Для нас проект став захоплюючою, пізнавальною міжконтинентальною подорожжю .

Відповідально ми поставилися і до формування екіпажу учасників. Бажаючих було дуже багато, але тільки учні, які проявили себе та свої знання в конкурсах, проектах, змогли стати учасниками табору. Це 23 учнів 5-7 класів. 

Шкільним координатором роботи табору була Драгомерецька Л.В., яка здійснювала організаційно-методичний супровід всіх пізнавально-масових заходів. До  складу тьюторів команд, тобто тренерів,  увійшли не тільки вчителі англійської мови Туряк М.Г. та Купчанко Ю.І, а й вчителі, готові  разом з учнями діяти, творити – Овчінніков С.Ф. та Потапчук Г.І. Такий різнобарвний склад колективу педагогів, спираючись на  матеріали, надані проектом Go Camp, використовуючи свій досвід,  творчість, креативність, здатність працювати на результат, змогли реалізувати завдання  табору.

Вчити англійську мову за книжками, на уроці з вчителем звично, а  вчити в живому спілкуванні  з іноземним волонтером, який став  другом, партнером, консультантом, – набагато цікавіше. Кожен день сумісної активної діяльності та спілкування приносив незабутні емоції і учням, і батькам,  і вчителям, нашому волонтеру Машкуру.

Кожен день роботи табору мав свій напрямок, емблему та відповідну мозаїку активностей.

День знайомства. В перший день ми зустрічали волонтерів,які приїхали вранці потягом з Києва , відбувалося урочисте відкриття табору, знайомство  волонтерів з нашою країною, містом та школою. Волонтер також розповів учням про свою країну (Конго), продемонстрував свій національний одяг.Під час психологічного тренінгу кожен мав змогу  розповісти   про себе, свій характер, хобі.

 Другий день   «День Веселки». День розпочався з рухливих ігор на свіжому повітрі. Слід зазначити, що наш волонтер Машкур щодня придумував нові дуже цікаві руханки (energizers), які заряджали позитивом та в невимушеній та ігровій формі налаштовували учнів на роботу. Учні повторили назви кольорів, виготовляли тематичні обрядові амулети- Suncathers, робили веселкові візитівки про себе Name-rainbow, створювали Giant Rainbow на ватмані з долоньок, малювали веселку на асфальті та на завершення отримали Predicting Balloons (кульки з передбаченнями на вихідні всередині).

Екскурсія Садгорою. Так як наша школа розташована у передмісті Чернівців з історичною назвою Садгора, тож третього дня було вирішено провести екскурсію цією частиною міста, яка таїть у собі багату історію. Депутат міської ради Сірман Д.А. розробив цікавий 2-годинний  екскурсійний маршрут із зупинками біля 18 визначних місць. Учні і волонтери дізналися багато історичних фактів. Під час прогулянки волонтерка із Туреччини- Еміне пригостила всіх своє національною стравою, додавши турецького колориту цьому незабутньому дню.

Наступний день – День спорту. День став святом ерудиції,  спортивних можливостей, творчих здібностей, дружби та єдності команд. Цікавою частиною дня була участь у сучасних трендах – спортивно-музичному флешмобі, караоке.  В них активну участь брали  волонтери і навіть пропонували свої улюблені  розваги. Слід відзначити насичену й цікаву програму, яку ретельно готували вчителі й волонтер. Рухливі форми роботи на свіжому повітрі змінювалися пізнавальними сесіями у класній кімнаті. У таборі панувала атмосфера взаємоповаги, зникли мовні бар’єри, комплекси й страхи.

Екскурсія до ЧНУ. Історико-музейний комплекс Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича займається проведенням щоденних екскурсій на території Архітектурного ансамблю Резиденції митрополитів Буковини і Далмації, який було включено у Список Всесвітньої Спадщини ЮНЕСКО. Під час екскурсії учні та волонтер мали можливість оглянути Храм Трьох Святителів, Мармкрову, Блакитну, Червону зали та дендропарк, послухати церковний спів.  Екскурсія проводилась англійською мовою.

Квест “Treasure Hunting. Було організовано 6 станцій, де команди з цікавістю та азартом виконували завдання різного рівня з метою знайти скарби англійських королів. Команди розгадували лексичні чайнворди, англійські прислів’я, граматичні кросворди, згадували визначні місця та прапори. Протягом усіх конкурсних завдань учні продемонстрували свої знання англійської мови, уміння працювати в команді, завзято шук5али відповіді на запитання. Переможці отримали дипломи, я учасники- сертифікати. Задоволеними залишилися всі без винятку.

Exchange Day.  В передостанній день роботи табору булозаплановано провести День Обміну волонтерами. Згідно з результатами Конкурсу GoCamp 4 школи Чернівців було визнано переможцями, тож до нашого міста приїхало 4 волонтерів з різних країн. Наша школа проводила обмін з гімназією №2. Волонтер з Туреччити Хан ознайомив учнів зі своєю культурою, провели заняття з його та поговорили про здоровий спосіб життя та правильне харчування. Розігрування ролей, створення та презентація проектів допомагало дітям розвивати мовні компетенції, уяву, креативність та непомітно долати мовний бар’єр. Турецьких волонтерів пригощали смачним тортом оздобленим у національній тематиці.

Українська вечірка. Закриття табору. У останній день роботи табору було вирішено влаштувати вечірку в Українському стилі. Учні одягнули вишиванки, батьки приготували національні страви, грали в народні ігри, співали українські пісні. Український каравай – символ української гостинності, вдячності – став не лише окрасою свята, а  приємним сюрпризом для гостя. Волонтерутакож подарували вишиванку, яку він із задоволенням одягнув.

За підсумками рейтингу участі у таборі кожен  учень  урочисто отримав  від проекту  Go Camp  Сертифікат за  проявлені креативні або творчі здібності, мовні знання. 

Співпраця в нашому таборі довела  волонтерам, що українці – нація відкритих, толерантних, щирих людей, готових пізнавати і сприймати інші культури. І на згадку волонтеру подарували українську вишиванку.

В кінці кожного дня ми, колективом  вчителів, підводили підсумки, ділилися враженнями, радилися, планували подальшу діяльність табору. І  такі зібрання для вчителів стали своєрідними курсами підвищення кваліфікації і практикою одночасно.  Вчителі також пізнавали, вчилися,  розвивали свої мовні можливості. Впевнена, отриманий досвід вчителі будуть  впроваджувати в навчально-виховному процесі:  використовувати  нові форми та методи  організації навчальної діяльності на уроках, виховних заходах,  серед яких будуть переважати ігрові, проектні, направлені на підвищення мотивації до навчання, активну діяльність учнів,  формування життєвих компетентностей та    здатних навчити їх жити та спілкуватися в сучасному світі.

Враховуючи відгуки учасників табору та їх батьків, які були отримані в кінці табірної зміни, аналізуючи результативність та ефективність злагодженої праці вчителів та учнів, можемо стверджувати, що наш навчальний заклад створив умови для педагогічно обґрунтованого, змістовного та цікавого дозвілля дітей, що дало можливість їм творчо розвиватися, духовно та інтелектуально збагачуватися, розширювати світогляд. У таборі панувала атмосфера взаємоповаги, зникли мовні бар’єри, комплекси й страхи. Діти  навчилися  діяти однією командою, допомагати один одному. Учні використовували мову як інструмент та мали можливість відчути наскільки вона корисна та гнучка. Наш літній мовний табір дав можливість дітям  весело провести час разом із друзями, розвинути свої таланти, отримати пізнавальну інформацію, навчитися новому, та показав їм, що вивчення мови  –  це легко і просто.

Набагато легше працювати, коли поряд з тобою колектив однодумців, підтримка керівництва , відділу освіти, батьківської громадськості. Ми відчули таку підтримку і готові продовжувати розпочату роботу .

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте как обрабатываются ваши данные комментариев.